Juniorklub

Hobrovejens Juniorklub er et fritidstilbud for børn i 4.-6. klasse.

I Juniorklubben har børnene mulighed for at være sammen med deres kammerater efter skoletid. De kan boltre sig med computere, pool, bordtennis, fodbold, bagning, kreative ting m.m.

Børnene er i fællesskab med de voksne med til at bestemme, hvad indholdet af dagen skal være.

• At skabe trygge, udviklende og inspirerende rammer for børnene.
  • At børnegruppen er udgangspunkt for aktiviteterne.
  • At arbejde med styrkede relationer børnene imellem og børn og voksne.

Vi opnår målene ved:

• at de voksne får en relation til hvert barn. Derfor vil de voksne være opsøgende. Konkret er der indrettet miljøer, der indbyder til snak, spil, kreativitet og fysisk udfoldelse
  • at børnene møder op og hygger sig. Derfor vil vi følge børnenes ideer, være troværdige voksne og møde børnene i øjenhøjde.
  • at børnene bliver selvstændige. Derfor guider de voksne børnene til at ture prøve - at det er ok at begå fejl. Konkret skal børnene selv stå for madlavning, tømme opvaskemaskine og tage kreative materiale m.m.
  • at børnene har medbestemmelse. Derfor vil vi holde møder med børnene, hvor de får en oplevelse af, hvordan man kan have medbestemmelse og hvad det har af betydning. Konkret afholdes der børnemøder en gang hver måned.
  • at tage ansvar for egne handlinger. Derfor tales der med børnene om det at tage ansvar, og der vises tillid. Konkret lærer vi børnene at komme, hvis man har lavet noget ”galt”, haft et uheld eller er blevet uenige.
  • at komme på tur. Derfor vil vi gerne være mere socialt sammen med børnene og give dem nogle oplevelser. Fælles oplevelser giver også noget for sammenholdet. Konkret kan vi arrangere overnatning, klatreparken, bowling, filmaften, sommerlejr og skøjtehallen.