Skoleudviklingssamtale

Skoleudviklingssamtalen er en lovpligtig samtale mellem skolen og forvaltningen. Samtalen holdes en gang om året og skal styrke dialogen, den fælles forståelse og samarbejdet om udviklingen på skolen.

Skoleudviklingssamtalen tager udgangspunkt i skolens nationale data for dansk læsning, matematik, trivsel og elevfravær. Vores seneste skoleudviklingssamtale fandt sted d. 10. oktober 2023.

Arbejdet med vores udviklingsområder sker fra skoleåret 23/24.

Udviklingsmål

På baggrund af vores seneste skoleudviklingssamtale blev der udarbejdet følgende udviklingsmål, som vi arbejder med i det kommende skoleår:

Udvikling af undervisning og elevernes læring og trivsel med afsæt i data organiseret som en datavæg

Målet er, at datavæggen anvendes som et fælles værktøj til læringskonferencer og kommende indsatser. Skolen har fokus på at bruge datavæggen som et værktøj til at følge elevernes status, udvikling og progression. Det afspejler sig i, at data bruges til at udvikle læring og trivsel og planlægge undervisning for at sikre elevernes udvikling.

Kompetenceløft omkring undervisningsdifferentiering og højt begavede elever

Målet er, at personalet bliver dygtigere til at skabe udfordringer for vores særlig dygtige elever og til at udvikle undervisningsdifferentiering. Kompetenceforløbet sker over en toårig periode, hvor der undervejs genereres data om processerne, som der arbejdes videre med i fagteams og de professionelle læringsfællesskaber. Udviklingen skal afspejle sig i, at de dygtigste elever bliver udfordret og fagligt dygtigere, samt at personalet bliver dygtigere til arbejde med undervisningsdifferentiering.